Csatornázási hírek

Esemény naptár

Május 2019
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Névnap

2019. május 19. vasárnap
Ivó, Milán
A Nap kel 05:05-kor,
nyugszik 20:29-kor.

Holnap
Bernát, Felícia
napja lesz.

 

Időpontra lehet hívni a kéményseprőket a családi házakhoz!

Tájékoztatjuk a lakosságot, hogy 2018. január elsejétől a családi házban (egylakásos ingatlanban) élők a nekik alkalmas időpontra kérhetik a kéményseprést, illetve az ellenőrzési munkákat. A szolgáltatás igénylése ezekben az esetekben nem kötelező, de a biztonság érdekében javasolt.

 

Figyelem!

Az ingyenes kéményseprőipari sormunka igénylése időpontfoglalással történik, amelyre interneten, telefonon vagy személyesen van lehetőség.

Fontos tudnivalók:

A gyors és egyszerű ügyintézés érdekében korszerű internetes felületen is lehet időpontot foglalni kéményseprésre!

 

Interneten: http://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolalat linken

E-mailben: levelét a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre küldve.

 

Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül: a 1818-as hívószám tárcsázása után a 9-es majd az 1-es nyomógombot megnyomva, a jelentkező ügyintézőnél.

Személyesen: ügyfélfogadási időben várja a Pest megyei ellátási csoport, Törökbálinton a Raktárvárosi út 1. szám alatt.

Ezeken a felületeken az egylakásos ingatlan (zömmel családi házak) tulajdonosa egyeztethet időpontot az ingyenes kéményseprői sormunka elvégzésére.

A kéményseprőipari szolgáltatás a megyei katasztrófavédelmi igazgatóságokon és a katasztrófavédelmi kirendeltségen keresztül nem intézhető!

Kérjük, hogy megkereséseiket kizárólag a fenti elérhetőségeken tegyék meg!

 

 

{fastsocialshare}

 

A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság felvételt hirdet Pest megye területére, beosztott tűzoltó munkakörre. Minden érdeklődő jelentkezését várjuk, aki elkötelezett a hivatásos szolgálat iránt.

A hivatásos állományba vétel feltétele:

  • 18. életév betöltése
  • büntetlen és kifogástalan életvitel
  • cselekvőképesség
  • magyar állampolgárság
  • legalább középfokú állami iskolai végzettség (érettségi vagy szakiskolai végzettség)
  • alkalmassági vizsgálatokon való megfelelés
  • Előny: „C” kategóriás jogosítvány

A fentiekben meghatározott adatokat és tényeket a jelentkezőnek igazolnia kell!

Hogyan lehet valaki tűzoltó?

Beosztott tűzoltói képzésbe való bekerülés feltétele az előzetes fizikai, egészségügyi és pszichikai vizsgálaton történő alkalmasság. Az alkalmassági vizsgálat menetét, tartalmát az 57/2009. (X.30) IRM-ÖTM-PTNM együttes rendelet szabályozza. A fenti alkalmassági vizsgálaton túl ún. kifogástalan életvitel ellenőrzésen is át kell esnie a jelentkezőknek.

A tűzoltó szakképzés 5 hónapig tart. A képzés ideje alatt nettó 150.000 forint/hó támogatás, egészségbiztosítási járulékfizetés, ruházatot, szállást és napi háromszori étkezést térítésmentesen biztosítunk a képzésben résztvevőknek.

Amennyiben érdeklődik a tűzoltó szakmai iránt, jelentkezni, bővebb tájékoztatást kérni a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen vagy személyesen a Cegléd Katasztrófavédelmi Kirendeltségen (2700 Cegléd, Széchenyi út 24-26) lehet.

A fentiekben meghatározott adatokat és tényeket a jelentkezőnek igazolnia kell.

Videó

 

{fastsocialshare}

 

 

 

Az elmúlt napok tavaszias időjárása miatt megemelkedett a szabadtéri tüzek száma. A veszélyt a száraz aljnövényzet és az avar jelenti, ami csapadékmentes időjárás esetén nagyon könnyen meggyulladhat. Sok helyen már a tavaszi kerti munkáknak is nekiláttak, elégetik a kerti zöldhulladékot.

Tűzesetek szabad területen történő bekövetkezésének nagyobb kockázata esetén, az erdőgazdálkodásért felelős miniszter, fokozott tűzveszély időszakát (tűzgyújtási tilalmat) állapíthat meg, és hirdethet ki, egyeztetve a katasztrófavédelem központi szervével (BM OKF). Tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély) idején tilos tüzet gyújtani az erdőterületeken, valamint a fásításokban és az ezek 200 méteres körzetén belül lévő külterületi ingatlanokon. Ide értendők a felsorolt területeken található tűzrakó helyek, a vasút és közút menti fásítások, de tilos a parlag- és gazégetés is.

A tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély) megállapítása és visszavonása függ a meteorológiai körülményektől, az erdőben található élő és holt biomassza szárazságától és a keletkezett tüzek gyakoriságától. A tűzgyújtási tilalomról (fokozott tűzveszélyről) a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Erdészeti Igazgatóság (NÉBIH EI) közleményt küld az érintett szervezeteknek, országos közszolgálati médiának, és hivatalos honlapján www.erdotuz.hu közzéteszi a tűzgyújtási tilalomról (fokozott tűzveszélyről) szóló térképet. Az aktuális tűzgyújtási tilalomról (fokozott tűzveszélyről) a NÉBIH EI hivatalos honlapja mellett tájékozódhat a www.erdotuz.hu weboldalon, az onnan is elérhető további szakmai honlapokon, amelyek számos egyéb hasznos információval szolgálnak a szabad területen történő tűzgyújtásról. Kiemelt helyen teszi közzé a hírt a katasztrófavédelem is honlapján: www.katasztrofavedelem.hu..

A tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély időszaka) megállapítására vonatkozó körülményeket a NÉBIH EI minden nap értékeli, és egyeztetve a BM OKF-fel dönt arról, hogy a következő napon szükséges-e tűzgyújtási tilalom kihirdetése, vagy nem. A tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély) a közzétételtől a visszavonásig (a helyzetben bekövetkezett változás kihirdetéséig) él. Az említett honlapokon napi frissítéssel megtekinthető, hogy van-e érvényben tűzgyújtási tilalom (megállapított fokozott tűzveszély). A lakosság a lakóhelye környékén lévő erdőterületekről a NÉBIH EI által készített interaktív erdőtérképen találhat további információt.

A tűzesetek 99 százaléka emberi gondatlanságra vezethető vissza. Az időnként jelentős kárral járó tüzek megelőzhetőek, ha tisztában vagyunk a szabadtéri égetés szabályaival:

  • Belterületen csak ott szabad kerti zöldhulladékot égetni, ahol ezt az önkormányzat rendeletben engedélyezi. Ilyen esetben is csak a rendeletben meghatározott időben szabad égetni.
  • Ha az önkormányzatnak nincs a kerti zöldhulladék égetésre vonatkozó rendelete, akkor az tilos.
  • A szabadban meggyújtott tüzet soha ne hagyjuk felügyelet nélkül és minden esetben gondoskodjunk megfelelő mennyiségű oltóanyagról.
  • Mindig legyen nálunk a tűz oltására alkalmas kézi szerszám, és csak akkora tüzet gyújtsunk, amekkorát folyamatosan felügyeletünk alatt tudunk tartani.
  • Ha feltámad a szél, azonnal hagyjuk abba az égetést és oltsuk el a tüzet.

A szabályok megszegése tűzvédelmi bírsággal sújtható. Ha valaki a kertjében úgy éget zöldhulladékot, hogy azt nem engedélyezi önkormányzati rendelet, vagy nem a rendeletben meghatározott időben végzi, az 20 ezer forinttól 60 ezer forintig terjedő bírságra számíthat. Aki engedély nélkül éget külterületen, az 50 ezer forinttól fél millió forintig terjedő bírságra számíthat. Ha az égetés során akkora tűz keletkezik, ami miatt a tűzoltóknak be kell avatkoznia, 20 ezer forinttól 3 millió forintig is terjedhet a bírság!

 

{fastsocialshare}

 

Tájékoztatom Önöket, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal

Ceglédi Járási Hivatalának

Cegléd, Kölcsey tér 3. szám alatti Kormányablakában

 

(Vasútállomás)
2019. április 12-én (péntek)
8.00-11.00 óra között

 

az ügyfélfogadás áramszünet miatt akadozhat.

Ebben az időszakban zavartalan ügyintézésre a
Cegléd, Kossuth tér 1. szám alatti Kormányablakban

(Városháza)
van lehetőség.

Szíves megértésüket köszönöm!

 

Magdáné dr. Rostás Boglárka s.k.

mb. hivatalvezető

 

{fastsocialshare}

 

Megyénk teljes területén, minden településén a lakossági tulajdonú ingatlanok és a társasházak égéstermék-elvezetőinek rendszeres felülvizsgálatát a katasztrófavédelem szakemberei végzik el. Érdemes megtervezni és ütemezni a karbantartással, ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat. Célszerű ugyanis nem a fűtési szezonra vagy a szezon előtti utolsó napokra halasztani ezeket a teendőket. Tekintettel az elmúlt időszakban a kéményseprés területén végbement változásokra, a katasztrófavédelem az alábbi rövid útmutatóval igyekszik segíteni a lakosságot, ami tartalmazza a kéménysepréssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat:

Amennyiben családi házban él és a házba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprés ingyenes. A kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal.

Bővebben...

 

 

Tájékoztatom Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az önkormányzatok év végi igazgatási szüneteihez igazodóan a Pest Megyei Kormányhivatal Ceglédi Járási Hivatalának Abonyi Kirendeltségén 2018. december 28-án, pénteken nem lesz ügyfélfogadás.

 

A települési ügysegédek ügyfélfogadási rendje az alábbiak szerint változik:

 

Törtelen 2018. december 27-én, csütörtökön,

Kőröstetétlenen 2018. december 28-án, pénteken,

Tápiószőlősön 2019. január 02-án, szerdán

 

nem lesz ügyfélfogadás.

 

Ügyfeleinket ezeken a napokon a Ceglédi Járási Hivatalban (2700 Cegléd, Kossuth tér 1.) fogadjuk.

 

A többi települési ügysegéd ügyfélfogadási ideje változatlan.

 

Cegléd, 2018. december 17.

                                                                                Magdáné dr. Rostás Boglárka

                                                                                     járási hivatalvezető s.k.

 

{fastsocialshare}

 

Örömmel tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2018. december 20. (csütörtök) napján 10:00 – 14:00 óráig, Varga István Városi Sportcsarnok előtt (2740 Abony, Kossuth tér 18.) lehetőségük lesz a mobil kormányablak busz által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az alábbi ügytípusokban:

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az ügyfélfogadás dátuma és időtartama a kedvezőtlen időjárásra tekintettel változhat!

Személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés

  • személyazonosító igazolvány (eSZIG) ügyintézés;
  • útlevél ügyintézés;
  • vezetői engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés;
  • elveszett, eltulajdonított személyi okmányok pótlása, megrongálódott személyi okmányok cseréje;
  • parkolási igazolvány ügyintézés (kérelmek átvétele);
  • lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés;
  • NEK adatlap (regisztráció);

Gépjármű-ügyintézés:

  • járművek forgalomba helyezése (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok esetén);
  • járművek forgalomból történő kivonása;
  • jármű üzembentartói és tulajdonjogának változásával kapcsolatos ügyintézés;
  • közúti közlekedési nyilvántartás adattartalmát képező adatok változtatása;
  • elveszett, eltulajdonított rendszámtábla (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok), forgalmi engedély, törzskönyv pótlása;
  • megrongálódott, forgalmi engedély, törzskönyv cseréje;
  • származás ellenőrzés iránti kérelmek átvétele.

Egyéb feladatok

  • adatszolgáltatás a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból, a járműnyilvántartásból, a vezetői engedéllyel kapcsolatban, illetve az előéleti pontrendszer nyilvántartásból (kérelmek átvétele, illetve az adatszolgáltatás teljesítése postai úton 8 napon belül);
  • adatletiltási kérelmek átvétele;
  • egyéni vállalkozói ügyek intézése;
  • ügyfélkapu regisztráció;
  • Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatásainak igénybevétele;
  • Telefonos Azonosítás szolgáltatás ügyfél-regisztráció;
  • Időszaki Értesítés Szolgáltatás igénylése.

 

{fastsocialshare}

 

Örömmel tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2018. december 13. (csütörtök) napján 10:00 – 14:00 óráig, Abony Művelődési Ház udvarán (2740 Abony, Kálvin u. 1.) lehetőségük lesz a mobil kormányablak busz által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az alábbi ügytípusokban:

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az ügyfélfogadás dátuma és időtartama a kedvezőtlen időjárásra tekintettel változhat!

Személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés

  • személyazonosító igazolvány (eSZIG) ügyintézés;
  • útlevél ügyintézés;
  • vezetői engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés;
  • elveszett, eltulajdonított személyi okmányok pótlása, megrongálódott személyi okmányok cseréje;
  • parkolási igazolvány ügyintézés (kérelmek átvétele);
  • lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés;
  • NEK adatlap (regisztráció);

Gépjármű-ügyintézés:

  • járművek forgalomba helyezése (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok esetén);
  • járművek forgalomból történő kivonása;
  • jármű üzembentartói és tulajdonjogának változásával kapcsolatos ügyintézés;
  • közúti közlekedési nyilvántartás adattartalmát képező adatok változtatása;
  • elveszett, eltulajdonított rendszámtábla (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok), forgalmi engedély, törzskönyv pótlása;
  • megrongálódott, forgalmi engedély, törzskönyv cseréje;
  • származás ellenőrzés iránti kérelmek átvétele.

Egyéb feladatok

  • adatszolgáltatás a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból, a járműnyilvántartásból, a vezetői engedéllyel kapcsolatban, illetve az előéleti pontrendszer nyilvántartásból (kérelmek átvétele, illetve az adatszolgáltatás teljesítése postai úton 8 napon belül);
  • adatletiltási kérelmek átvétele;
  • egyéni vállalkozói ügyek intézése;
  • ügyfélkapu regisztráció;
  • Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatásainak igénybevétele;
  • Telefonos Azonosítás szolgáltatás ügyfél-regisztráció;
  • Időszaki Értesítés Szolgáltatás igénylése.

 

 

{fastsocialshare}