Csatornázási hírek

Esemény naptár

December 2018
H K Sz Cs P Szo V
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Névnap

2018. december 15. szombat
Valér
A Nap kel 07:31-kor,
nyugszik 16:00-kor.

Holnap
Etelka, Aletta
napja lesz.

 

Örömmel tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2018. december 20. (csütörtök) napján 10:00 – 14:00 óráig, Varga István Városi Sportcsarnok előtt (2740 Abony, Kossuth tér 18.) lehetőségük lesz a mobil kormányablak busz által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az alábbi ügytípusokban:

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az ügyfélfogadás dátuma és időtartama a kedvezőtlen időjárásra tekintettel változhat!

Személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés

  • személyazonosító igazolvány (eSZIG) ügyintézés;
  • útlevél ügyintézés;
  • vezetői engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés;
  • elveszett, eltulajdonított személyi okmányok pótlása, megrongálódott személyi okmányok cseréje;
  • parkolási igazolvány ügyintézés (kérelmek átvétele);
  • lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés;
  • NEK adatlap (regisztráció);

Gépjármű-ügyintézés:

  • járművek forgalomba helyezése (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok esetén);
  • járművek forgalomból történő kivonása;
  • jármű üzembentartói és tulajdonjogának változásával kapcsolatos ügyintézés;
  • közúti közlekedési nyilvántartás adattartalmát képező adatok változtatása;
  • elveszett, eltulajdonított rendszámtábla (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok), forgalmi engedély, törzskönyv pótlása;
  • megrongálódott, forgalmi engedély, törzskönyv cseréje;
  • származás ellenőrzés iránti kérelmek átvétele.

Egyéb feladatok

  • adatszolgáltatás a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból, a járműnyilvántartásból, a vezetői engedéllyel kapcsolatban, illetve az előéleti pontrendszer nyilvántartásból (kérelmek átvétele, illetve az adatszolgáltatás teljesítése postai úton 8 napon belül);
  • adatletiltási kérelmek átvétele;
  • egyéni vállalkozói ügyek intézése;
  • ügyfélkapu regisztráció;
  • Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatásainak igénybevétele;
  • Telefonos Azonosítás szolgáltatás ügyfél-regisztráció;
  • Időszaki Értesítés Szolgáltatás igénylése.

 

{fastsocialshare}

 

Örömmel tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2018. december 13. (csütörtök) napján 10:00 – 14:00 óráig, Abony Művelődési Ház udvarán (2740 Abony, Kálvin u. 1.) lehetőségük lesz a mobil kormányablak busz által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az alábbi ügytípusokban:

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az ügyfélfogadás dátuma és időtartama a kedvezőtlen időjárásra tekintettel változhat!

Személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés

  • személyazonosító igazolvány (eSZIG) ügyintézés;
  • útlevél ügyintézés;
  • vezetői engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés;
  • elveszett, eltulajdonított személyi okmányok pótlása, megrongálódott személyi okmányok cseréje;
  • parkolási igazolvány ügyintézés (kérelmek átvétele);
  • lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés;
  • NEK adatlap (regisztráció);

Gépjármű-ügyintézés:

  • járművek forgalomba helyezése (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok esetén);
  • járművek forgalomból történő kivonása;
  • jármű üzembentartói és tulajdonjogának változásával kapcsolatos ügyintézés;
  • közúti közlekedési nyilvántartás adattartalmát képező adatok változtatása;
  • elveszett, eltulajdonított rendszámtábla (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok), forgalmi engedély, törzskönyv pótlása;
  • megrongálódott, forgalmi engedély, törzskönyv cseréje;
  • származás ellenőrzés iránti kérelmek átvétele.

Egyéb feladatok

  • adatszolgáltatás a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból, a járműnyilvántartásból, a vezetői engedéllyel kapcsolatban, illetve az előéleti pontrendszer nyilvántartásból (kérelmek átvétele, illetve az adatszolgáltatás teljesítése postai úton 8 napon belül);
  • adatletiltási kérelmek átvétele;
  • egyéni vállalkozói ügyek intézése;
  • ügyfélkapu regisztráció;
  • Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatásainak igénybevétele;
  • Telefonos Azonosítás szolgáltatás ügyfél-regisztráció;
  • Időszaki Értesítés Szolgáltatás igénylése.

 

 

{fastsocialshare}

 

Némedi András, a községünkben sem eléggé ismert kiváló költő és műfordító, Tápiószőlős (az egykori „Halesz”) szülötte éppen tíz éve ment el közülünk. Gyermek- és ifjúkorát, fiatal felnőtt, majd nyugdíjas éveit itt töltötte, a közbeeső időben is csak a megélhetés kényszere miatt hagyta el faluját. Akik még személyesen ismerhették, becsülték kivételes műveltségéért, nyelvtudásáért (három idegen nyelven írt és beszélt kiválóan), tisztelték szerénységéért.

Verseiben – amelyek ha nem nagy számban is, de újságban, folyóiratban és antológiában egyaránt megjelentek, és amelyekről a XX. századi magyar költészet egyik legjelentősebb alakja, Pilinszky János is elismerően nyilatkozott  –  érzékletesen és meggyőző művészi erővel idézi meg gyermekkorát, a paraszti világot, és vall az igazi társra találás élményéről, az Istenbe vetett mélységes hitéről.

Műfordítói munkássága is jelentős – közel húsz vallási témájú könyvet fordított le német, francia és angol nyelvből magyarra.

Némedi András emlékét ápolja a halála után egy évvel indított és róla elnevezett – néhány éve már nemcsak a szőlősi, hanem az újszilvási általános iskolások részvételével is megrendezett – versmondó verseny.

Szellemi örökségének, e lakóhelyünket gazdagító ritka értéknek az eddigieknél szélesebb körben való megismertetésére és még nagyobb megbecsülésére szeretnénk felhívni a figyelmet az alakját megelevenítő dombormű elhelyezésével (többek által támogatott elképzelés szerint a községi könyvtár falán), valamint válogatott verseinek kiadásával, hiszen az eddig megjelent három kötet a kis példányszám miatt csak kevés érdeklődőhöz juthatott el.   

 Amint az a Tápiószőlősi Híradó 2018. júniusi számában olvasható, a kezdeményezést az Önkormányzat erkölcsileg támogatja, a domborműnek helyet biztosít, de elkészítéséhez anyagilag nem tud hozzájárulni, ezért az csak közadakozásból valósulhat meg.  

 Aki csatlakozni szeretne az említett kettős cél megvalósításához, és lehetősége van kisebb vagy nagyobb összeget adományozni, szíveskedjen azt a Tápiószőlősért Alapítvány számlaszámára (10103812-46060300-01000008) átutalni, illetve befizetni. Kérjük, hogy a banki átutalás vagy a befizetési csekk Közlemény rovatában – az azonosítás végett – feltétlenül adják meg nevüket, lakcímüket (vagy a cég nevét és a telephely címét), és írják be a „dombormű” szót! (Az adókedvezmény igénybevételéhez az alapítvány igazolást ad.)

A verseskötet megjelenését előfizetőként is támogatni lehet 2000 forint befizetésével. Ebben az esetben az „előfizetés” szót szíveskedjenek beírni a kért adatok mellé!

Az adományozók és az előfizetők nevét megjelentetjük a könyvben.

Bízunk benne, hogy felhívásunk nyitott szívekre talál, és összegyűlik az az összeg, amely lehetővé teszi, hogy a fenti célok megvalósulásával is méltóképpen ápoljuk Némedi András emlékét, és megőrizzük példamutató szellemi örökségét a jövő nemzedékei számára.

         

   Tápiószőlős, 2018. október 27.

                                                                       A Némedi András-dombormű elhelyezésének

                                                                                 és a verseskötet megjelentetésének

                                                                                           civil kezdeményezői

                                                                                  

 

{fastsocialshare}

 
 
Pár tanács a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt-től
 
 
A téli fagy maradandó kárt okozhat a háztartások belső vízhálózatain, az elfagyott szerkezetek cseréje akár 20.000 Ft, vagy azt meghaladó összeg is lehet, nem beszélve a fagy okozta csőtörésből eredő vízelfolyásról. A Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. néhány hasznos tanáccsal hívja fel a figyelmet arra, hogy kis odafigyeléssel a fagykárok megelőzhetőek, a plusz kiadások pedig elkerülhetőek.
 
  • Havonta többször ellenőrizzük a vízmérőaknát! Figyeljünk arra, hogy fedele mindiglehajtott állapotban legyen, megfelelő zárással, hézagok nélkül. Amennyiben a fedlap törött vagy hiányzik, mihamarabb pótoljuk!

 

  • Gondoskodjunk a vízmérőakna megfelelő szigeteléséről! Fontos hogy olyan anyagot használjunk, amely nedvesség hatására sem veszít hőszigetelő képességéből. A hungarocell kiváló hőszigetelő, akárcsak a hó, ezért a havat csak vízmérő-leolvasás előtt célszerű eltávolítani az aknáról.

 

  •  A vízmérőaknának mindig mobilnak kell lennie. Bármilyen védelmi eljárást alkalmazunk, figyeljünk arra, hogy könnyen eltávolítható és visszahelyezhető legyen. 

 

  • Ellenőrizzük rendszeresen a fűtetlen helyiségekben, raktárban, pincében, garázsban, társasházi tárolókban elhelyezett vízmérőket is, hiszen nem csak az aknákat fenyegeti fagyveszély.

 

  •  Ha a mérő vagy a vezetékek nyomvonala egy méternél kisebb mélységben van a talajszinttől, gondoskodjunk hőszigetelésükről! A leggyakoribb elfagyás a kiskerteknél, használaton kívüli ingatlanoknál és hétvégi házaknál tapasztalható.
 
Víztelenítsük a belső vízhálózatot és magát a vízmérőt is! Miután elzártuk a vízmérő előtti csapot, nyissuk meg az ingatlan felőli víztelenítő csapot. Kerti csap esetén, a felszínen húzódó vezetékszakasz vízmentesítése érdekében, célszerű előbb kiengedni a csapot, majd elzárni a téli elzárót. Fontos, hogy a víztelenítés után is marad a csővezetékben víz, ezért javasolt azt is szigetelni. Ha későn láttunk hozzá a víztelenítéshez, és a befagyott víz miatt nem tudjuk elfordítani az elzárócsapot, előbb meleg vízzel lassan olvasszuk fel a benne lévő jeget, majd ezután víztelenítsünk.
 
Szolnok, 2018. november 16.
Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.
 
 
{fastsocialshare}

 

Örömmel tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2018. november 15. napján 10:00 – 14:00 óráig, Abony Művelődési Ház udvarán (2740 Abony, Kálvin u. 1.) lehetőségük lesz a mobil kormányablak busz által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az alábbi ügytípusokban:

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az ügyfélfogadás dátuma és időtartama a kedvezőtlen időjárásra tekintettel változhat!

Személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés

  • személyazonosító igazolvány (eSZIG) ügyintézés;
  • útlevél ügyintézés;
  • vezetői engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés;
  • elveszett, eltulajdonított személyi okmányok pótlása, megrongálódott személyi okmányok cseréje;
  • parkolási igazolvány ügyintézés (kérelmek átvétele);
  • lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés;
  • NEK adatlap (regisztráció);

Gépjármű-ügyintézés:

  • járművek forgalomba helyezése (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok esetén);
  • járművek forgalomból történő kivonása;
  • jármű üzembentartói és tulajdonjogának változásával kapcsolatos ügyintézés;
  • közúti közlekedési nyilvántartás adattartalmát képező adatok változtatása;
  • elveszett, eltulajdonított rendszámtábla (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok), forgalmi engedély, törzskönyv pótlása;
  • megrongálódott, forgalmi engedély, törzskönyv cseréje;
  • származás ellenőrzés iránti kérelmek átvétele.

Egyéb feladatok

  • adatszolgáltatás a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból, a járműnyilvántartásból, a vezetői engedéllyel kapcsolatban, illetve az előéleti pontrendszer nyilvántartásból (kérelmek átvétele, illetve az adatszolgáltatás teljesítése postai úton 8 napon belül);
  • adatletiltási kérelmek átvétele;
  • egyéni vállalkozói ügyek intézése;
  • ügyfélkapu regisztráció;
  • Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatásainak igénybevétele;
  • Telefonos Azonosítás szolgáltatás ügyfél-regisztráció;
  • Időszaki Értesítés Szolgáltatás igénylése.

 

 

{fastsocialshare}